آنچه در اینجا توضیح داده می شود :
- سایز استاندارد عکس ، نمودار و ویدیو و همچنین اندازه پست اینستاگرام و اینفوگرافیک.
- اندازه استوری اینستاگرام برای تصویر و ویدئو.
- اندازه تبلیغات اینستاگرام و اینفوگرافیک.
- مشخصات و اندازه های ویدیوی IGTV ، به علاوه تصاویر کاور IGTV.
اینستاگرام در 6 جولای 2015 مربع کوچک 640 پیکسل را به 1080 ارتقاء داد. آنها همچنین پشتیبانی از تصاویر غیر مربعی را در 26 آگوست 2015 اضافه کردند.
post: 1080x608 , 1080x1080 , 1080x1350
شما می توانید یک تصویر با نسبت ابعاد 1.91 به 1 ، که دقیقاً همان تصویر پیش نمایش پیوند فیس بوک است ، ارسال کنید. بنابراین سازگاری بین پلتفرمی با تبلیغات IG و Facebook وجود دارد.
story: 1080x1920
Story highlight: 1080x1920
اگر قصد دارید ویدیویی را به استوری (Story) ایستاگرام خود اضافه کنید ، اگر آن را به صورت عمودی و با نگه داشتن تلفن خود به صورت عمودی ضبط کنید، کار شما را بسیار آسان تر می کند و پس از اضافه کردن آن به Story خود ، باید درست به نظر برسد.
اندازه و سایز در تبلیغات اینستاگرام:
1) اندازه و مشخصات تبلیغات تصویر اینستاگرام
تصویر پرکاربردترین نوع تبلیغاتی برای اینستاگرام و فیس بوک است. از آنجا که اینستاگرام یک پلت فرم رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است ، به اشتراک گذاری محتوای دلپذیر از نظر بصری ضروری است.اینستاگرام وقتی تصویر شما در فید نمایش داده می شود ، آنرا به مربع برش می دهد.
در اینجا برخی مشخصات تبلیغات تصویری اینستاگرام آورده شده است:
زیرنویس: حداکثر 2200 کاراکتر
قالب تصویر: jpg یا png
حداکثر حجم فایل: 30 مگابایت
مربع (نسبت ابعاد 1: 1): 600 × 600 پیکسل (حداقل) و 1936 × 1936 پیکسل (حداکثر)
منظره (نسبت ابعاد 1.91: 1): 600 × 315 پیکسل (حداقل) و 1936 × 1936 پیکسل (حداکثر)
پرتره (نسبت ابعاد 4: 5): 600 × 750 پیکسل (حداقل) و 1936 × 1936 پیکسل (حداکثر)
2) اندازه و مشخصات آگهی ویدیویی اینستاگرام
تبلیغات ویدیویی به شما امکان می دهد برند یا پیشنهادهای خود را با یک فیلم یا GIF معرفی کنید. با باز شدن برنامه ، ویدیوهای اینستاگرام شروع به پخش می کنند. خاصیت متحرک تبلیغات ویدیویی به جلب توجه کاربران هنگام پیمایش در فیدهای اینستاگرام کمک می کند.
در اینجا مشخصات اساسی تبلیغات ویدیویی وجود دارد:
حجم فایل: تا 4 گیگابایت
طول: 120 ثانیه
طول توضیحات: 2200 کاراکتر
نسبت ابعاد: مربع (1: 1) – منظره (1.91: 1) – پرتره (4: 5)
3) مشخصات آگهی های استوری
Stories یکی از ویژگی های محبوب در اینستاگرام است. استوری های اینستاگرام از این نظر شبیه Snapchat هستند که به کاربران و مارک های تجاری اجازه می دهند عکس ها و فیلم های خودتخریبی را به اشتراک بگذارند. آنها با هایلایت کردن توجه شما را به مارک تجاری جلب می کنند و تا زمانی که آنها را حذف نکنید در نمایه شما باقی می ماند.
در Instagram Stories ، می توانید فیلم های ضبط شده ، عکس ها ، فیلم های زنده ، بومرنگ ، متن و موسیقی ارسال کنید. همچنین می توانید برچسب هایی مانند موقعیت مکانی ، برچسب های کاربر ، دما و هشتگ های خود اضافه کنید.
در اینجا مشخصات Stories وجود دارد:
قالب: تبلیغات عمودی تمام صفحه (9:16)
انواع فایل: jpg یا png
محتوای عکس: به مدت 5 ثانیه قابل مشاهده است.
نسبت ابعاد: از 1:91 تا 4: 5
نوع فایل: mp4 یا mov (فیلم) – jpg یا png (عکس)
حداکثر اندازه پرونده: 4 گیگابایت (فیلم) – 30 مگابایت (عکس)
طول: 15 ثانیه (حداکثر)
تصاویر به طور پیش فرض 5 ثانیه نشان داده می شوند.
ابعاد: وضوح تصویر 1080×1920 و حداقل 600×1067 (تصویر عمودی)
4) اندازه و مشخصات آگهی مجموعه اینستاگرام
تبلیغات مجموعه ای مانند برای این موارد مفید است که وقتی کاربران تبلیغات یا پیشنهادی را از مارک شما مشاهده می کنند ، این امکان را دارند که مستقیماً از طریق تبلیغات محصولات را خریداری کنند. با استفاده از مجموعه ها ، می توانید محصولات و تخفیف های خود را برای افزایش فروش به نمایش بگذارید. نتیجه ثابت کرد که 6.3٪ نرخ را افزایش داده است.
نسبت ابعاد: 1:1 به 16.9
طول کاراکتر: 90
قالب ها و ابعاد همان فرم های تبلیغاتی تصویری یا تصویری استاندارد است که در بالا توضیح داده شده است.
5) اندازه و مشخصات تبلیغات چرخ فلک اینستاگرام
تبلیغات چرخ فلکی به شما امکان می دهد مجموعه ای از تصاویر یا فیلم های پیمایشی را به جای فقط یک تصویر واحد نشان دهید. این ویژگی تبلیغات می تواند مستقیماً با استفاده از دکمه “بیشتر بدانید” به صفحه فیس بوک یا وب سایت شما پیوند دهید.
در اینجا برخی از مشخصات تبلیغات چرخ فلک آورده شده است:
حداقل تعداد کارت های چرخ فلک: 2
حداکثر تعداد کارت های چرخ فلک: 10 کارت چرخ فلکی متوالی
نسبت ابعاد: 1: 1 (توصیه می شود)
وضوح تصویر: 1080×1080 پیکسل (توصیه می شود)
قالب فایل تصویر: jpg و png
حداکثر حجم فایل تصویر: 30 مگابایت
طول فیلم: حداکثر 240 دقیقه (15 ثانیه توصیه می شود)
قالب فایل ویدئو: mp4
حداکثر حجم فایل فیلم: 4 گیگابایت
مشخصات مورد نیاز فیلم برای IGTV چیست؟
طول فیلم ها باید بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشد.
- فیلم ها باید در قالب فایل MP4 باشند.
- فیلم ها باید عمودی (نه منظره) با نسبت ابعاد 9:16 باشند.
- حداقل نرخ فریم فیلم ها باید 30FPS (30 فریم در ثانیه) و حداقل وضوح تصویر 720 پیکسل باشد.
- حداکثر حجم فایل برای فیلم هایی که 10 دقیقه یا کمتر هستند 650 مگابایت است. حداکثر حجم فایل برای فیلم ها تا 60 دقیقه 3.6 گیگابایت است.
IGTV : 1080x1920
عکس کاور IGTV:
IGTV Cover photo: 420x654